سخن روز /
نگاهی اجمالی بر اداره حسابرسی سازمان تعاون روستایی استان تهران
1398/07/07

حسابرسی به معنی بررسی و کنکاش اسناد و مدارک مالی و حسابداری به جهت کشف مغایرتها ، تخلفات و اشتاباهات سهوی و عمدی می باشد . بررسی ها ممکن است به جهت تهیه گزارشات داخلی یا گزارشاتی با مخاطبین خارج سازمانی انجام شود و هر کدام به شیوه خاص و استاندارد خود باید انجام و ارائه گردد. با تاکید آقای مهندس محمودی ریاست سازمان تعاون روستایی استان تهران مبنی بر اینکه تهیه گزارشات حسابرسی یکی از مهمترین اجزای این حرفه بوده که می تواند سرنوشت مالی و حقوقی شرکت یا اتحادیه و افراد مرتبط را تغییر دهد لازم است حسابرسان در تهیه گزارشات دقت و وجدان و مراقبت کافی را به خرج دهند.وی افزود  حسابرسی داخلی می تواند کمک شایانی به حفظ منابع و دارایی سازمان و جلوگیری از تخلفات و اتلاف منابع نماید.

در ادامه  برنامه عملیاتی برابر  اعلام اداره حسابرسی این سازمان  از تشکل های تحت پوشش عبارتند از : کنترل داخلی صندوق ، کنترل داخلی بودجه و هزینه ، کنترل داخلی خرید و حقوق و دستمزد و همچنین کنترل های داخلی انبارداری می باشد که بر این اساس وضعیت عملکرد حسابرسی سال مالی 1397 تشکل های زیر مجموعه سازمان تعاون روستایی استان تهران به تعداد 104 واحد فعال بشرح ذیل می باشد:

حسابرسی سالیانه  88 واحد به عهده حسابرسان اتحادیه نظارت و مؤسسات می باشد که از این تعداد 77 واحد حسابرسی شده است ، 11 واحد در حال انجام حسابرسی می باشد..

حسابرسی سالیانه  16واحد به عهده حسابرسان سازمان استان می باشد که از این تعداد6 واحد حسابرسی شد ، 6 واحد تراز آماده برای حسابرسی ، 4 واحد تراز آماده نشده است

حسابرسی عملیاتی به تعداد 4 گزارش در 6 ماهه اول سال 1398 انجام شده است .

جلسات کنترل و نظارت استانی به تعداد 13 جلسه در 6 ماهه اول سال 1398 برگزار گردیده است .

تعداد مشاهده خبر581 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :2
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal