سخن روز /
هم افزایی توانمندیها و هوشمند سازی تامین ، تولید و توزیع توسط تشکلهای تحت پوشش در نشست مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران با مدیران تشکلهای شهرستان ری
1400/09/27

به گزارش روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان تهران: در تاریخ بیست و جهارم آذر ماه جاری آقای رسول سلگی مدیرسازمان به منظور رصد و پایش وضعیت سازمانی و شبکه تحت پوشش و همچنین تبیین و هم سو نمودن سایر دستگاههای اجرایی با سیاستهای سازمانی به شهرستان ری عزیمت و با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، مدیران عامل و اعضاء هیئت مدیره شبکه تحت پوشش و جمعی از تولید کنندگان دیدار و جلسات راهبردی برگزار نمودند.

در این سفر بدواً آقای سلگی با حضور آقای برادری معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان با مدیران 14 تشکل تحت نظارت شهرستان دیدار و جلسه همفکری و رایزنی و تصمیم گیری در حوزه های فعالیت آنها و همچنین چالشهای پیش رو در خصوص زنبورداری، دامپروری،نهاده ها، عرضه دام سبک، صنایع تبدیلی در حوزه پرورش شتر مرغ، واکسیناسیون دام های صنعتی، تولیدات سبزی و صیفی در منطقه ، ، تعاونیهای کشاورزی و روستایی، صیانت از اموال سازمان و شبکه، و .. مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این جلسه آقای برادری با ابراز رضایتمندی از خدمات تعاون روستایی و شبکه آن در ارائه خدمات به بخش تولید و روستایی و تامین نهاده ها و پایداری تولید در منطقه با اشاره به دستور کار جلسه و قانون انتزاع ظرفیت مناسب شبکه و حضور فعال آن در پنج بخش و شش شهر این شهرستان میتواند ورود به تنظیم بازار به ویژه در کالاهای اساسی را تسهیل نماید که این مهم با حمایتهای جهاد کشاورزی شهرستان همراه خواهد بود. همچنین ظرفیت تولید سبزی و صیفی با مساحت 4500 هکتار زیر کشت مطالبه مینماید صنایع تبدیلی و تکمیلی توسط تشکل تعاونی کشاورزی سبزیکاران شهرستان ری که آغاز گردیده به جد پیگیری تا بهره برداری از آن به ثمر برسد. ایشان افزود با توجه به پیشگام بودن سازمان تعاون روستایی در تشکیل اتاق اصناف کشاورزی و منابع طبیعی امید است به زودی شاهد بهره برداری از اتاق اصناف شهرستان باشیم.

در ادامه آقای سلگی با اشاره به سیاستهای و تصمیمات و برنامه های مقام عالی سازمان و تیم مدیریتی حال حاضر شاهد ورود جدی سازمان تعاون روستایی به عرصه کشاورزی هوشمند کشور هستیم و این احیاء نام سازمان مطالبه می نمایید تا ورود به حوزه های عملیاتی و خدمات رسانی به جامعه هدف به روز و مجهز به شیوه های نوین مدیریتی به ویژه مدیریت هوشمند گردد در اولین گام موثر شاهدیم که تلاشهای صورت پذیرفته نسبت به احقاق جایگاه اتحادیه تعاون روستایی استان به عنوان ارکان اتحادیه ی کشوری بعد از دو دهه دوری از کرسی مربوطه گردید که جای تشکر  و قدر دانی دارد و باید فرصتهای پیش آمده را مغتنم شمرده و با تلاشی مضاعف نسبت به خدمت رسانی به جامعه هدف و ارزشی نمودن کرسی اخذ شده برنامه جامع تدوین گردد. با توجه به اختصاص ده درصد از تشکلهای تحت پوشش سازمان به شهرستان ری سهم این شهرستان را در مدیریت مشارکتی بارزتر مینماید و امروز آماده ایم تا با استماع نظرات و مشکلات و چالشها والبته راهکارهای برون رفت از آنها عملکرد مطلوبی حاصل گردد.

وی با اشاره به وظایف جدید وزارت متبوع به عنوان متولی تنظیم بازار محصولات کشاورزی در کلیه مراحل وظایف این خانواده گسترده تعاون روستایی را از مباشرت خارج و به مجری و متولی تغییر داده است که باید علاوه بر برنامه ریزی مناسب در خرید تضمینی محصولات با ورود به حوزه کشاورزی قراردادی از به وجود آمدن بحرانهای تولید ( زیاد بود و کم بود محصول در منطقه مشخص) جلوگیری نمود و واسطه های غیر ضرور را از میان برداشته و منجر به تولیدی برمبنای سفارش که علاوه بر بهره وری بالاتر در تولید، سازمان را نیز از سازمانی پیوسته در مدیریت بحران خارج مینماید. باید در این خصوص به سبقه این گونه کشتها در کشت پنبه با کارخانه های پنبه پاک کنی و چغندر قند با کارخانجات قند و ... همچنین تجربیات جهانی مراجعه داشته باشیم.

بستر آزمایشگاه آب و خاک شرکت تعاونی قلعه نو نیز کمک شایانی در کاهش هزینه های تولید با آنالیز خاک و جلوگیری از مصرف بی مورد کودهای کشاورزی و همچنین آنالیز محصول تولیدی برابر سفارش را در کشتهای قراردادی برای جلوگیری از تولید محصول خارج از استاندارد خواهد داشت.

سلگی:

*شبکه آمادگی ورود به خریدهای تضمینی به ویژه گندم و کلزا با محوریت متولی را برنامه ریزی نماید.

*با توجه به تصمیمات قرارگاه امنیت غذایی وزارت و سازمان متبوع ورود به تنظیم بازار رسالت ویژه سازمان است که ورود هوشمندانه و بهره گیری از استارت آپها در آن توسط شبکه در کلیه مراحل تامین، تولید و توزیع اهمیت ویژه ای دارد که باید با فضای روز بازار وآماری دقیق حرکت کنیم و از حالت سنتی خارج شویم.

*صنایع تبدیلی از الزامات و نیازهای منطقه است و آمایش نیازسنجی هر منطقه به عهده تشکلهای حاضر در آن منطقه است و طرحهای ارائه شده با نظر مساعد در کمیته فنی سازمان مورد ارزیابی واقع میگرددو

* با توجه به اینکه تنظیم بازار میوه ایام پایانی سالجاری و نوروز سال1401 برعهده سازمان تعاون روستایی است برنامه جامع در این راستا تدوین و از هم اکنون مباشرین مورد ارزیابی قرار گیرند و رایزنیهای لازم با نهادهای بالا دستی شهرستان صورت پذیرفته و مجوزهای لازم اخذ گردد.

در حاشیه این نشست آقای سلگی از مجموعه آزمایشگاه آب و خاک و انبار ذخیره و توزیع کود های شیمیایی شرکت تعاونی روستایی قلعه نو و محل ایجاد عرضه دام شرکت تعاونی دام فروشان شهرستان بازدید و پتانسیلها ، چالشها ، و مشکلات پیش رو را ارزیابی نمودند و مقرر گردید جلسات تخصصی آن از طریق معاونت فنی و بازرگانی استان برگزار گردد.

تعداد مشاهده خبر371 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal